Viaderna! Home
Wij over onszelf
Markt informatie
Quote's
Onze diensten
PrintCoaching
Business Development
Publicaties
Contact
Contactformulier
Leveringsvoorwaarden
Portfolio

GROEISTRATEGIE EN OVERINVESTERINGEN... 

Welke toegevoegde waarde heeft uw investering?

Veel grafische bedrijven hanteren een verkeerde groeistrategie, omdat ze in de verkeerde zaken investeren. Dat is althans de visie van Ernst & Young, uitgesproken in een onderzoek waarbij de grafische industrie binnen de EU in kaart is gebracht. Het onderzoek werd ook uitgevoerd in opdracht van de EU, omdat er signalen waren dat er vanuit Azië en dan met name China steeds meer concurrentie is.

Volgens Ernst & Young kunnen veel grafische bedrijven zelf een begin maken om verder te groeien. Op dit moment zijn veel bedrijven vooral bezig met overinvesteringen in een poging de productiviteit te verhogen. Verder ontbreekt een strategie voor een betere winstgevendheid. Als de bedrijven gaan investeren in nieuwe diensten met een toegevoegde waarde, dan kunnen ze wel degelijk verder groeien. Andere mogelijkheden zijn het terugdringen van de productiekosten, het investeren in het personeel van de toekomst en een betere samenwerking realiseren met klanten en leveranciers. Daar staat tegenover dat de Europese grafische industrie heel goed in staat is om een breed pakket producten en diensten te leveren van goede kwaliteit. Door meer aandacht te geven aan multimediale technologie en differentiatie kan Europa nog verder groeien.

BRONNEN:
Grafisch Weekblad, nr. 35, p. 7; 1/2 p. (29
-8-2007) [download bronartikel]

KvK nr 17207081